• Camilla Larsen

    16

    30 day Squat Challenge!

    • Publisert 07.05.2014 klokka 10:17
    • Kategori: Trening

    Heisann dere! 

    I dag har jeg planlagt å starte med den velkjente 30 day Squat Challenge! Om jeg har kapasitet til å fullføre vet jeg ikke, men jeg skal uten tvil gjøre mitt beste! Som resten av hele kroppen har rumpa også forfalt mye det siste året. Jeg tenkte derfor at det var en motiverende måte til å få orden på den igjen! :) 

    Det er egentlig litt ironisk at jeg skal gjøre denne challengen ettersom jeg vanligvis ikke liker å ta knebøy. Jeg satser likevel på at det skal være verdt det om 30 dager! Kanskje jeg til og meg kommer med før og etter bilde. Det ville i alle fall vært kult om det fungerte, så jeg gir det et forsøk. Jeg skulle faktisk egentlig på trening kl 10.00 i dag, men da jeg og Adelen våknet opp og jeg så hvor godt humør hun var i valgte jeg å droppe det. Når jeg har vært borte fra henne flere dager synes jeg ikke det gjør noe å droppe trening for å være med henne. Vi skal uansett trene senere i kveld også :) 

    Jeg og Sondre har også bestemt oss for for å kjøpe målebånd. Vi trener begge to styrke så da er det greit å kunne følge med på mål også og ikke bare vekt! Dersom man trener mye styrke kan man faktisk bli slankere, og samtidig gå opp i vekt. Uansett, nå ligger Adelen her å spreller og prøver å få mammas oppmerksomhet, så jeg runder av innlegget her! 

    - Har du prøvd 30 day Squat Challenge? 
    - Trener du? I såfall hva?



     

    16 kommentarer

    07.05.2014 kl.10:30

    hørtes moro ut. skal man da ta repsa i ett eller som sett med pause imellom hver dag? Deilig å kommebi gang medbtreningen igjen etter fødsel. Kanskje du vil skrive litt om hva du trener og ikke kan trene i fohold til at du er nybakt mamma?
    Anonym: Det er jeg usikker på, men jeg deler dem opp, for per nå klarer jeg ikke alle på en gang :) Det kan jeg godt gjøre! :)

    Emmi

    07.05.2014 kl.10:40

    jeg trener men jeg liker bedre å jogge en styrke ! :P mine favoritt måter å være i aktivitet er jogging, ridning og sykling! :D
    Emmi: Så kjekt :)

    Jenny Raquel

    07.05.2014 kl.10:51

    Jeg holder på med en annerledes challenge. Der tar du dag 1: 30 squats seks ganger daglig, og det dobler seg opp til hviledagen :)

    crossfitliv

    07.05.2014 kl.10:57

    Så gøy at du vil ta en challenge. Det er gøy, og litt frustrerende hvis man glemmer det til kvelden og må ta alle da ;P Stå på! Et lite tips, som du garantert vet fra før - kom under 90 grader i knærne når du gjør dem. Jeg var sløv med det i starten og fikk skikkelig vondt i hoftene fordi jeg hadde feil teknikk og brukte hoftemusklene til å dra meg opp og fikk ikke klemt rumpa og lårene sammen på vei opp.

    Lykke til! :)

    Tonje

    07.05.2014 kl.11:04

    Jeg elsker knebøy men har ikke prøvd denne utfordringen og kommer ikke til å gjøre det heller. Nå er det en stund siden sist, men jeg spiller til vanlig aktivt volleyball men har ikke vært i stand til å gjøre akkurat det pga langvarige skader.

    Linn therese

    07.05.2014 kl.11:21

    Heei! :-)

    Jeg må bare si at jeg ser opp til bloggen din! Du er så flink til å blogge, og jeg beundrer måten du er deg selv på. Jeg leser bloggen din mange ganger til dagen, men er ikke alltid like flink til å kommentere. Men jeg synes du fortjener litt ros.. Eller foresten, MYE ros! For du er kjempe flink, og ikke minst pen :-)

    Stå på!

    Trude

    07.05.2014 kl.12:39

    Dette prøvde jeg i høst også men ble utrolig vondt etter ca 1 uke, så da ga jeg opp, men ønsker deg masse lykke til og håper du klarer det : )

    Jeg har så vidt begynt med litt småtteri når det gjelder styrketrening, litt sånn jeg kan gjøre før jeg legger meg om kvelden, bare for å se om jeg faktisk kan bli litt sterkere! Ellers så prioriterer jeg mer å være bestemt med meg selv om hva jeg stapper i munnen og jeg er nå i en godteri-avtale som jeg selv synes er utrolig effektiv! Så det er noe jeg virkelig vil anbefale hvis du/dere synes det er vanskelig å holde du/dere unna godsakene : ) Hvis du vil se hvordan jeg lager en plan, så kan du se det her i denne linken : ) http://trudekumann.blogg.no/1398871382_godteri_stopp.html
    Jenny Raquel: Høres interessant ut! :)
    crossfitliv: Tusen takk for tips! :)
    Tonje: Åå, så dumt :/
    Linn therese: Tusen takk for det! Utrolig koselig å høre slike ting! :)
    Trude: Uff, håper ikke det blir vondt her også! Så bra du gjør det, aldri dumt med trening! :)

    Marit

    09.05.2014 kl.20:31

    Om du ønsker en bredere bak så stå med skulderbrei avstand på beina, om du ønsker sprett så ha beina tettere sammen - ca 15 cm mellomrom mellom fotbladene.

    Og alltid ha litt knekk i knærne for da får du ikke så tung belastning på ryggen.

    Rumpa ut og bryste frem, aldri kneskåla fremfor tåspissen :)

    Jeg gjorde alle utfordringne og de stiger gradvis så du klarer helt sikkert 250 på en gang når du kommer dit :D kjempe god trening for lår og sete musklene :D Lykke til :)
    Marit: Tusen takk for gode tips! Var ikke klar over alt dette! :)

    Skriv en ny kommentar

    Camilla Larsen - 17 år og planlagt gravid

    Velkommen til bloggen min!

    Mitt navn er Camilla Larsen, og jeg er en jente på 17 år. Jeg bor i Haugesund sammen med min forlovede, Sondre, og datteren vår, Adelen som ble født 18/02/14. Jeg går på musikklinja på Skeisvang VGS.

    På bloggen min skriver jeg om livet som mamma, men også andre sider av livet mitt. Trening og kosthold er en stor og viktig del av livet mitt, og jeg har til nå gått ned over 30 kg siden jeg ble mamma. Interiør, oppskrifter og personlige innlegg er også å finne på bloggen min.

    Kontakt/sponsing:
    camillallblogg@hotmail.com

    Bloggist.no - Toppliste for bloggere

    Kategorier

    Arkiv

    Siste innlegg

    Lenker

    Bloggdesign

    Bloggdesign fra RRH Webdesign
    hits