• Camilla Larsen

    14

    Deilig, men samtidig ikke!

    • Publisert 25.06.2014 klokka 12:20
    • Kategori: Trening

    Heisann alle sammen!

    I dag har vi endelig vrt p trening igjen! Vi har hatt en uke og to ufrivillig pause ettersom vi bare ikke har hatt tid. Sondre har jobbet utrolig mye osv. Det var utrolig deilig vre tilbake og endelig f litt gang i kroppen igjen, men det var ogs utrolig tungt! Jeg hater nr vi har hatt treningspauser og man skal tilbake p trening igjen. Alt fles mye tyngre, og man klarer gjerne ikke like mye som man gjorde fr pausen. Heldigvis gr det noks raskt bygge seg opp igjen, men det er likevel kjedelig.

    Jeg har den siste tiden begynt bli veldig kvalm mens vi trener, noe som heller ikke akkurat er s veldig motiverende. Det trene gjennom kvalme er helt grusomt og det fles virkelig som om frokosten skal komme opp igjen. Heldigvis har jeg Sondre som motiverer meg til st p videre og minner meg p hva jeg jobber mot. Skulle jeg har gjort alt alene hadde nok ikke ordet motivasjon engang eksistert. (Forresten, om noen har tips mot kvalme under trening hadde jeg satt utrolig stor pris p det!)

    N har Sondre dratt p jobb og jeg har funnet meg til rette i sofaen med en flaske VannPluss (Les mer HER). Adelen ligger og sover og jeg skal snart g i gang med planlegge dagens bakverk! Det har seg nemlig slik at Sondre kom hjem med en splitter ny Kenwood Major Titanium kjkkenmaskin til meg i gr! Jeg holdt p hoppe i taket av glede - min kjreste er virkelig verdens beste! Bare i gr laget jeg bde lapper som Sondre hadde med seg p jobb og brd som vi spiste til frokost i dag. Ettersom faktisk begge deler ble stor suksess er jeg utrolig giret p lage noe i dag ogs - jeg vet bare ikke hva enn!

    Etter grsdagens innlegg om vektoppdateringen s var det flere av dere som etterspurte innlegg om bde hvordan jeg trener og om hvordan jeg spiser. Jeg kommer selvflgelig til flge opp disse nskene, og jeg skal begynne p dem s snart jeg fr tid. Slike innlegg m ofte planlegges nye og tar litt tid skrive ferdig, men jeg hper dere klarer vente litt :) I mellomtiden kan dere gjerne sjekke ut de sunne oppskriftene jeg har lagt ut p bloggen tidligere!


    (Jeg beklager alle arkivbildene, men jeg har ikke ftt anledning til ta noen bilder i gr og i dag!)

    - Hvordan finner du motivasjon til trene og spise sunt?
    - Liker du lage mat?

    14 kommentarer

    Linn Engan

    25.06.2014 kl.12:42

    Jeg tenker umiddelbart at det kan vre kostholdet som gjr deg kvalm. Men ogs at du kanskje bare er utenfor komforsonen din?! Bare hiver ut noen forslag :p
    Linn Engan: Takk for tips! Jeg br kanskje ske litt p google! :)

    Hilde

    25.06.2014 kl.13:05

    Spiser du fr du drar trener? Jeg har opplevd bli kvalm de gangene jeg har droppet spise fr trening.

    Jeg er veldig glad i lage mat og elsker finne nye oppskrifter med masse inspirasjon. Jeg har ikke ftt prvd tacopaien din enda (siden jeg aldri fr kjpt meg paiforn), men et lite tips for gjre den enda sunnere er lage tacokrydderet selv:) Ferdigposene inneholder mye karbohydrater, sukker og andre tilsetningsstoffer. Jeg pleier bruke en oppskrift fra Trines matblogg, men har brukt litt tid p smake meg frem til f den slik som jeg vil ha den:)

    Heldig du som har ftt deg kjkkenmaskin! Det er srt savnet her i huset:p
    Hilde: Ja, det gjr jeg, s det m vre noe annet som er galt.. Tusen takk for flott tips, det skal uten tvil prves ut! :D

    Randi

    25.06.2014 kl.13:28

    Jeg ble ofte kvalm under trening en periode selv ogs. Jeg spiser en time fr trening, og har byttet ut vann med saft. Det gr greit for meg, og jeg fler jeg fr tatt meg ordentlig ut p hver kt. Husk fyll opp med litt karbohydrater og proteiner fr trening s du har noe g p. Lykke til!

    Linn Engan

    25.06.2014 kl.13:30

    Jeg har ogs vrt veldig kvalm og uvell p trening av og til. Uten at jeg vet hvorfor - det trenger jo ikke alltid vre noe heller. Bare dagsformen som er litt snn dust ;)

    Marit

    25.06.2014 kl.14:09

    Man skal helst vent 2 tima etter matinntak fr man trena Det er for stabilisere blodsukkret etter inntak av mat og for at maten skal f fordye seg.

    Runners diare er det en del som sliter med fordi de spiser og trener kort tid etterp og da gr maten gjerne rett gjennom kroppen uten at noen nringsstoffer blir tatt opp.

    Ellers kan det vre mengden mat du spiser, type mat. Spis helst noe lett og lite karbo fr du trener og heller fyll p med det etter treningen.

    Drikker du mye vann mens du trener kan det vre rsaken, man skal bare drikke nr man er trst og gjr du det og alikevell drikker litt mye kan du bytte ut vann med noe med salter i s du "holder" p vannet litt lengre og slipper drikke ofte under trening.
    Marit: Tusen takk for gode tips! :D
    Randi: Takk for tips! :D
    Linn Engan: Hehe, ja, fr hpe det bare er det! :)

    Silje Edvardsen

    25.06.2014 kl.19:05

    Treningspause er dden! Spent p hvordan det gr her om 3 uker nr treningen starter etter graviditeten. Haha, kommer nok til krepere.
    Silje Edvardsen: Ja, det er forferdelig! Haha, masse lykke til :D

    Camilla Malvine Eriksen

    25.06.2014 kl.21:37

    Ser det har kommet mange gode tips allerede, men er en ting som hjalp meg veldig fr da jeg trente. Slet veeeldig med kvalme til tross for at jeg fulgte rdene under, men s tipset mamma meg om vre obs p hvilke velser jeg tok. Og da jeg begynte tenke over det s ble jeg kvalm da jeg gjorde velser som rygghev (den hvor man ligger over en greie og lfter overkroppen opp og ned mens man holder vektskiver) og den.. leg curl eller noe, hvor man ligger p magen og lfter beina til rompa (disse to velsene var verst) s ble jeg drlig. Litt p samme mte som med bilsyke og heftige karuseller og snn. Da jeg ble obs p dette og da tok den type velser hvor kroppen gr ut av vater til slutt i treningskten s klarte jeg fullfre :-) Er ikke sikkert det er det som hjelper for deg, men det hjalp meg veldig :-) I tillegg til vre obs p vann og mat og snn.
    Camilla Malvine Eriksen: Tusen takk for tips! :D

    Skriv en ny kommentar

    Camilla Larsen - 17 r og planlagt gravid

    Velkommen til bloggen min!

    Mitt navn er Camilla Larsen, og jeg er en jente p 17 r. Jeg bor i Haugesund sammen med min forlovede, Sondre, og datteren vr, Adelen som ble fdt 18/02/14. Jeg gr p musikklinja p Skeisvang VGS.

    P bloggen min skriver jeg om livet som mamma, men ogs andre sider av livet mitt. Trening og kosthold er en stor og viktig del av livet mitt, og jeg har til n gtt ned over 30 kg siden jeg ble mamma. Interir, oppskrifter og personlige innlegg er ogs finne p bloggen min.

    Kontakt/sponsing:
    camillallblogg@hotmail.com

    Bloggist.no - Toppliste for bloggere

    Kategorier

    Arkiv

    Siste innlegg

    Lenker

    Bloggdesign

    Bloggdesign fra RRH Webdesign
    hits