• Camilla Larsen

    14

    Deilig, men samtidig ikke!

    • Publisert 25.06.2014 klokka 12:20
    • Kategori: Trening

    Heisann alle sammen! 

    I dag har vi endelig vært på trening igjen! Vi har hatt en uke og to ufrivillig pause ettersom vi bare ikke har hatt tid. Sondre har jobbet utrolig mye osv. Det var utrolig deilig å være tilbake og endelig få litt gang i kroppen igjen, men det var også utrolig tungt! Jeg hater når vi har hatt treningspauser og man skal tilbake på trening igjen. Alt føles mye tyngre, og man klarer gjerne ikke like mye som man gjorde før pausen. Heldigvis går det nokså raskt å bygge seg opp igjen, men det er likevel kjedelig. 

    Jeg har den siste tiden begynt å bli veldig kvalm mens vi trener, noe som heller ikke akkurat er så veldig motiverende. Det å trene gjennom kvalme er helt grusomt og det føles virkelig som om frokosten skal komme opp igjen. Heldigvis har jeg Sondre som motiverer meg til å stå på videre og minner meg på hva jeg jobber mot. Skulle jeg har gjort alt alene hadde nok ikke ordet motivasjon engang eksistert. (Forresten, om noen har tips mot kvalme under trening hadde jeg satt utrolig stor pris på det!) 

    Nå har Sondre dratt på jobb og jeg har funnet meg til rette i sofaen med en flaske VannPluss (Les mer HER). Adelen ligger og sover og jeg skal snart gå i gang med å planlegge dagens bakverk! Det har seg nemlig slik at Sondre kom hjem med en splitter ny Kenwood Major Titanium kjøkkenmaskin til meg i går! Jeg holdt på å hoppe i taket av glede - min kjæreste er virkelig verdens beste! Bare i går laget jeg både lapper som Sondre hadde med seg på jobb og brød som vi spiste til frokost i dag. Ettersom faktisk begge deler ble stor suksess er jeg utrolig giret på å lage noe i dag også - jeg vet bare ikke hva ennå! 

    Etter gårsdagens innlegg om vektoppdateringen så var det flere av dere som etterspurte innlegg om både hvordan jeg trener og om hvordan jeg spiser. Jeg kommer selvfølgelig til å følge opp disse ønskene, og jeg skal begynne på dem så snart jeg får tid. Slike innlegg må ofte planlegges nøye og tar litt tid å skrive ferdig, men jeg håper dere klarer å vente litt :) I mellomtiden kan dere gjerne sjekke ut de sunne oppskriftene jeg har lagt ut på bloggen tidligere! 


    (Jeg beklager alle arkivbildene, men jeg har ikke fått anledning til å ta noen bilder i går og i dag!) 

    - Hvordan finner du motivasjon til å trene og spise sunt?
    - Liker du å lage mat?

    14 kommentarer

    Linn Engan

    25.06.2014 kl.12:42

    Jeg tenker umiddelbart at det kan være kostholdet som gjør deg kvalm. Men også at du kanskje bare er utenfor komforsonen din?! Bare hiver ut noen forslag :p
    Linn Engan: Takk for tips! Jeg bør kanskje søke litt på google! :)

    Hilde

    25.06.2014 kl.13:05

    Spiser du før du drar å trener? Jeg har opplevd å bli kvalm de gangene jeg har droppet å spise før trening.

    Jeg er veldig glad i å lage mat og elsker å finne nye oppskrifter med masse inspirasjon. Jeg har ikke fått prøvd tacopaien din enda (siden jeg aldri får kjøpt meg paiforn), men et lite tips for å gjøre den enda sunnere er å lage tacokrydderet selv:) Ferdigposene inneholder mye karbohydrater, sukker og andre tilsetningsstoffer. Jeg pleier å bruke en oppskrift fra Trines matblogg, men har brukt litt tid på å smake meg frem til å få den slik som jeg vil ha den:)

    Heldig du som har fått deg kjøkkenmaskin! Det er sårt savnet her i huset:p
    Hilde: Ja, det gjør jeg, så det må være noe annet som er galt.. Tusen takk for flott tips, det skal uten tvil prøves ut! :D

    Randi

    25.06.2014 kl.13:28

    Jeg ble ofte kvalm under trening en periode selv også. Jeg spiser en time før trening, og har byttet ut vann med saft. Det går greit for meg, og jeg føler jeg får tatt meg ordentlig ut på hver økt. Husk å fyll opp med litt karbohydrater og proteiner før trening så du har noe å gå på. Lykke til!

    Linn Engan

    25.06.2014 kl.13:30

    Jeg har også vært veldig kvalm og uvell på trening av og til. Uten at jeg vet hvorfor - det trenger jo ikke alltid å være noe heller. Bare dagsformen som er litt sånn dust ;)

    Marit

    25.06.2014 kl.14:09

    Man skal helst vent 2 tima etter matinntak før man trena Det er for å stabilisere blodsukkret etter inntak av mat og for at maten skal få fordøye seg.

    Runners diare er det en del som sliter med fordi de spiser og trener kort tid etterpå og da går maten gjerne rett gjennom kroppen uten at noen næringsstoffer blir tatt opp.

    Ellers kan det være mengden mat du spiser, type mat. Spis helst noe lett og lite karbo før du trener og heller fyll på med det etter treningen.

    Drikker du mye vann mens du trener kan det være årsaken, man skal bare drikke når man er tørst og gjør du det og alikevell drikker litt mye kan du bytte ut vann med noe med salter i så du "holder" på vannet litt lengre og slipper å drikke ofte under trening.
    Marit: Tusen takk for gode tips! :D
    Randi: Takk for tips! :D
    Linn Engan: Hehe, ja, får håpe det bare er det! :)

    Silje Edvardsen

    25.06.2014 kl.19:05

    Treningspause er døden! Spent på hvordan det går her om 3 uker når treningen starter etter graviditeten. Haha, kommer nok til å krepere.
    Silje Edvardsen: Ja, det er forferdelig! Haha, masse lykke til :D

    Camilla Malvine Eriksen

    25.06.2014 kl.21:37

    Ser det har kommet mange gode tips allerede, men er en ting som hjalp meg veldig før da jeg trente. Slet veeeldig med kvalme til tross for at jeg fulgte rådene under, men så tipset mamma meg om å være obs på hvilke øvelser jeg tok. Og da jeg begynte å tenke over det så ble jeg kvalm da jeg gjorde øvelser som rygghev (den hvor man ligger over en greie og løfter overkroppen opp og ned mens man holder vektskiver) og den.. leg curl eller noe, hvor man ligger på magen og løfter beina til rompa (disse to øvelsene var verst) så ble jeg dårlig. Litt på samme måte som med bilsyke og heftige karuseller og sånn. Da jeg ble obs på dette og da tok den type øvelser hvor kroppen går ut av vater til slutt i treningsøkten så klarte jeg å fullføre :-) Er ikke sikkert det er det som hjelper for deg, men det hjalp meg veldig :-) I tillegg til å være obs på vann og mat og sånn.
    Camilla Malvine Eriksen: Tusen takk for tips! :D

    Skriv en ny kommentar

    Camilla Larsen - 17 år og planlagt gravid

    Velkommen til bloggen min!

    Mitt navn er Camilla Larsen, og jeg er en jente på 17 år. Jeg bor i Haugesund sammen med min forlovede, Sondre, og datteren vår, Adelen som ble født 18/02/14. Jeg går på musikklinja på Skeisvang VGS.

    På bloggen min skriver jeg om livet som mamma, men også andre sider av livet mitt. Trening og kosthold er en stor og viktig del av livet mitt, og jeg har til nå gått ned over 30 kg siden jeg ble mamma. Interiør, oppskrifter og personlige innlegg er også å finne på bloggen min.

    Kontakt/sponsing:
    camillallblogg@hotmail.com

    Bloggist.no - Toppliste for bloggere

    Kategorier

    Arkiv

    Siste innlegg

    Lenker

    Bloggdesign

    Bloggdesign fra RRH Webdesign
    hits