• Camilla Larsen

    10

    Nytt lpeprogram!

    • Publisert 01.09.2014 klokka 21:30
    • Kategori: Trening

    Heisann dere!

    Hele livet mitt har jeg egentlig hatt veldig drlig kondisjon. Jeg har aldri vrt av dem som lper raskest og i alle fall ikke av dem som holder ut lengst. Den drlige kondisjonen har ogs plaget meg store deler av livet, s jeg bestemte meg derfor for at det var p tide med en forandring! Etter ha lest meg litt opp p temaet laget jeg meg i dag et lpeprogram som jeg skal prve flge utover hsten. Det kommer naturligvis til bli litt endringer underveis, men dette er programmet jeg starter med. Jeg hadde faktisk min frste kt i dag, en langkjring p 60 min, og det gikk overraskende bra!

    Jeg skal trene styrke p siden av dette programmet, s jeg kommer til f veldig mange kter i uken. Likevel skal det etter planen g helt fint ettersom mange av ktene kommer til fungere som restitusjonskter. Jeg skal ha to kondisjonskter i uken som er skikkelig harde, de korte intervallene, resten av ktene fungerer som restitusjonskter. Med restitusjonskter menes det at ktene skal ha en lav intensitet og du skal lade opp musklene i stedet for slite dem ut. Lav intensitet vil si at du skal ligge mellom 60-70% av din makspuls. (regn ut cirka-makspulsen din slik: 220-alder) I begynnelsen s jeg virkelig svart p skulle jogge i 60 minutter uten bli ordentlig sliten, men etter dagens kt ser jeg at det er fullt mulig. Jeg mtte naturligvis skru ned tempoet veldig , MEN jeg klarte holde en jevn fart over lengre tid uten fle behovet for stoppe.

    Jeg gleder meg til komme ordentlig i gang med lpeprogrammet mitt og jeg er veldig spent p om jeg kommer til f gode resultater. Mlet er jo selvflgelig f bedre kondis, kanskje til og med bedre enn Sondre? Jeg tror i alle fall at et slikt fast program kan hjelpe meg med holde motivasjonen oppe og gjr det vanskeligere for meg droppe treningen. N satser jeg virkelig for komme i form, og da skal jeg gjre mitt aller beste for klare det!

    - Hvor ofte trener du?
    - Liker du best kondisjonstrening eller styrketrening?

    10 kommentarer

    Camilla

    01.09.2014 kl.23:25

    S flink du er! Vurderer prve flge programmet ditt nr jeg fr lov trene igjen :D ellers s trener jeg vanligvis tre ganger i uka med hndball :))

    Rebecca

    02.09.2014 kl.06:41

    Bra plan, thumbs up :D

    Katarina

    02.09.2014 kl.14:39

    Mulig om jeg kan f lov "stjele programet prve dt selv"? :) Eneste jeg lurer p er hva du mener med Langkjring. :) Kan du gi meg tips til styrke trening og mage trening? :) Hadee vrt morsont om du kunna laget et tewnings program for meg.

    Katarina

    02.09.2014 kl.14:47

    Mulig om jeg kan f lov "stjele programet prve dt selv"? :) Eneste jeg lurer p er hva du mener med Langkjring. :) Kan du gi meg tips til styrke trening og mage trening? :) Hadee vrt morsont om du kunna laget et treninggs program for meg. ELLERS s trener jeg somregel 3 ganger i uka.

    kokketor

    02.09.2014 kl.16:38

    Lykke til med det nye treningsopplegget! :)

    02.09.2014 kl.18:36

    Du synes ikke at 6 kter i uken blir litt for mye i og med at du er nybegynner? Du kommer til bli fort lei og f avsmak p jogging. Begynn heller med litt frre kter og s kan du ke etterhvert, sier n jeg! :D

    02.09.2014 kl.20:11

    Nr du frst ble gravid, flte du at du ble "dmt" av klassekammerater/venner/skolen osv?

    Eline Husvr

    02.09.2014 kl.20:24

    S ut som en bra plan! Lykke til =)

    Anja

    12.09.2014 kl.17:51

    Du burde legge inn mer hvile. Musklene dine og kroppen din trenger tid til restituering.. Tft program om du skal flge det over tid!

    Lene

    16.10.2014 kl.10:34

    Ganske heftig program du har satt opp! :-) Klarer du holde det?

    Sjekk ut dette (har fungert bra for meg):

    http://www.nettavisen.no/nyheter/side2s-lpeprogram-2/3675757.html

    Skriv en ny kommentar

    Camilla Larsen - 17 r og planlagt gravid

    Velkommen til bloggen min!

    Mitt navn er Camilla Larsen, og jeg er en jente p 17 r. Jeg bor i Haugesund sammen med min forlovede, Sondre, og datteren vr, Adelen som ble fdt 18/02/14. Jeg gr p musikklinja p Skeisvang VGS.

    P bloggen min skriver jeg om livet som mamma, men ogs andre sider av livet mitt. Trening og kosthold er en stor og viktig del av livet mitt, og jeg har til n gtt ned over 30 kg siden jeg ble mamma. Interir, oppskrifter og personlige innlegg er ogs finne p bloggen min.

    Kontakt/sponsing:
    camillallblogg@hotmail.com

    Bloggist.no - Toppliste for bloggere

    Kategorier

    Arkiv

    Siste innlegg

    Lenker

    Bloggdesign

    Bloggdesign fra RRH Webdesign
    hits