• Camilla Larsen

    10

    Nytt løpeprogram!

    • Publisert 01.09.2014 klokka 21:30
    • Kategori: Trening

    Heisann dere! 

    Hele livet mitt har jeg egentlig hatt veldig dårlig kondisjon. Jeg har aldri vært av dem som løper raskest og i alle fall ikke av dem som holder ut lengst. Den dårlige kondisjonen har også plaget meg store deler av livet, så jeg bestemte meg derfor for at det var på tide med en forandring! Etter å ha lest meg litt opp på temaet laget jeg meg i dag et løpeprogram som jeg skal prøve å følge utover høsten. Det kommer naturligvis til å bli litt endringer underveis, men dette er programmet jeg starter med. Jeg hadde faktisk min første økt i dag, en langkjøring på 60 min, og det gikk overraskende bra! 

    Jeg skal trene styrke på siden av dette programmet, så jeg kommer til å få veldig mange økter i uken. Likevel skal det etter planen gå helt fint ettersom mange av øktene kommer til å fungere som restitusjonsøkter. Jeg skal ha to kondisjonsøkter i uken som er skikkelig harde, de korte intervallene, resten av øktene fungerer som restitusjonsøkter. Med restitusjonsøkter menes det at øktene skal ha en lav intensitet og du skal lade opp musklene i stedet for å slite dem ut. Lav intensitet vil si at du skal ligge mellom 60-70% av din makspuls. (regn ut cirka-makspulsen din slik: 220-alder) I begynnelsen så jeg virkelig svart på å skulle jogge i 60 minutter uten å bli ordentlig sliten, men etter dagens økt ser jeg at det er fullt mulig. Jeg måtte naturligvis skru ned tempoet veldig , MEN jeg klarte å holde en jevn fart over lengre tid uten å føle behovet for å stoppe. 

    Jeg gleder meg til å komme ordentlig i gang med løpeprogrammet mitt og jeg er veldig spent på om jeg kommer til å få gode resultater. Målet er jo selvfølgelig å få bedre kondis, kanskje til og med bedre enn Sondre? Jeg tror i alle fall at et slikt fast program kan hjelpe meg med å holde motivasjonen oppe og gjør det vanskeligere for meg å droppe treningen. Nå satser jeg virkelig for komme i form, og da skal jeg gjøre mitt aller beste for å klare det! 

    - Hvor ofte trener du?
    - Liker du best kondisjonstrening eller styrketrening?

    10 kommentarer

    Camilla

    01.09.2014 kl.23:25

    Så flink du er! Vurderer å prøve å følge programmet ditt når jeg får lov å trene igjen :D ellers så trener jeg vanligvis tre ganger i uka med håndball :))

    Rebecca

    02.09.2014 kl.06:41

    Bra plan, thumbs up :D

    Katarina

    02.09.2014 kl.14:39

    Mulig om jeg kan få lov å "stjele programet å prøve dt selv"? :) Eneste jeg lurer på er hva du mener med Langkjøring. :) Kan du gi meg tips til styrke trening og mage trening? :) Hadee vært morsont om du kunna laget et tewnings program for meg.

    Katarina

    02.09.2014 kl.14:47

    Mulig om jeg kan få lov å "stjele programet å prøve dt selv"? :) Eneste jeg lurer på er hva du mener med Langkjøring. :) Kan du gi meg tips til styrke trening og mage trening? :) Hadee vært morsont om du kunna laget et treninggs program for meg. ELLERS så trener jeg somregel 3 ganger i uka.

    kokketor

    02.09.2014 kl.16:38

    Lykke til med det nye treningsopplegget! :)

    02.09.2014 kl.18:36

    Du synes ikke at 6 økter i uken blir litt for mye i og med at du er nybegynner? Du kommer til å bli fort lei og få avsmak på jogging. Begynn heller med litt færre økter og så kan du øke etterhvert, sier nå jeg! :D

    02.09.2014 kl.20:11

    Når du først ble gravid, følte du at du ble "dømt" av klassekammerater/venner/skolen osv?

    Eline Husvær

    02.09.2014 kl.20:24

    Så ut som en bra plan! Lykke til =)

    Anja

    12.09.2014 kl.17:51

    Du burde legge inn mer hvile. Musklene dine og kroppen din trenger tid til restituering.. Tøft program om du skal følge det over tid!

    Lene

    16.10.2014 kl.10:34

    Ganske heftig program du har satt opp! :-) Klarer du å holde det?

    Sjekk ut dette (har fungert bra for meg):

    http://www.nettavisen.no/nyheter/side2s-lpeprogram-2/3675757.html

    Skriv en ny kommentar

    Camilla Larsen - 17 år og planlagt gravid

    Velkommen til bloggen min!

    Mitt navn er Camilla Larsen, og jeg er en jente på 17 år. Jeg bor i Haugesund sammen med min forlovede, Sondre, og datteren vår, Adelen som ble født 18/02/14. Jeg går på musikklinja på Skeisvang VGS.

    På bloggen min skriver jeg om livet som mamma, men også andre sider av livet mitt. Trening og kosthold er en stor og viktig del av livet mitt, og jeg har til nå gått ned over 30 kg siden jeg ble mamma. Interiør, oppskrifter og personlige innlegg er også å finne på bloggen min.

    Kontakt/sponsing:
    camillallblogg@hotmail.com

    Bloggist.no - Toppliste for bloggere

    Kategorier

    Arkiv

    Siste innlegg

    Lenker

    Bloggdesign

    Bloggdesign fra RRH Webdesign
    hits